status via Jerulazrul

Sunday, April 17, 2011

menarik.

2 comments
GEMUK ITU COMELL :)
adakah aku ini kelihatan gemuk sangat ?? hmmmm , masa cepat lah berlalu , aku mahu kurus . kurus sedikit aja . hahahahahah
Read More..

Friday, April 15, 2011

aku dan air mata .

0 comments
jatuh air mataku iringi remuk redam hatiku
saat aku kehilanganmu
dan hanya rintik hujan yang menemani aku

di saat aku bertahan, selama ini aku bertahan
lewati semua malam dingin
yang aku pandangi hanyalah langkahmu
 
wahai kau air mataku
hanya engkaulah saksi hidupku
saat aku kehilangannya, saat aku kehilangannya

tak pernah aku bertahan, selama ini aku bertahan
lewati semua malam dingin
yang aku pandangi hanyalah langkahmu

jatuhnya pun masih di pangkuanku
tak perlu kau sesali
 
di setiap detak jantungku
hanya engkau yang menemaniku
saat aku kehilangannya, saat aku kehilangannya

Read More..

tergurisnya hati seorang insan yang bergelar TEMAN :(

0 comments
. . . . . tapi mahu buat macam mana , nasi sudah menjadi bubur ! kalau kau tidak selesa untuk berkawan dengan aku kerana kehinaan yang ada pada diri aku ini , tidak apa . aku sedia untuk mengatur langkah dan melangkah pergi dari hidup kau , kerana aku yakin di luar sana masih ada lagi insan yang bergelar KAWAN yang lebih sempurna di mata kau .

walau mana pun gurauan kita , dengan niat atau tanpa niat sekali pun , tolong lah hormati dan hargai lah perasaan seseorang itu , semua orang aku tahu pasti mempunyai rasa seperti itu . jangan pernah bilang bahawa kita ini tidak pernah mempunyai perasaan . walau sedikit pun , ia tetap perasaan yang ada dalam diri kita ini , sekali pun gurauan itu lembut mahu pun kasar .

aku minta maaf lah kerana berkata begini , aku bukan mahu maksudkan apa apa , cuma pengalaman mengajar kita apa sebenarnya erti persahabatan dan juga erti sebenarnya kehidupan . Ya ! memang betul , tanpa gurauan dalam hidup ini umpama hidup yang tiada senyumannya tetapi biarlah berpada pada . aku cuma ingin memberi nasihat , meskipun kata kata aku ini mungkin tiada makna bagimu , tapi aku melaksanakannya sebagai seorang teman .
Read More..

aku juga mahu KURUS.

3 comments
alhamdulillah aku masih di beri kesempatan untuk menulis lagi satu entri pada blog aku ini . hihihihi . entri ini mengisah kan aku juga mahu KURUS . tapi sebelum itu , selamat pagi , selamat bangun dari tidur kalian kalian semua . wahhh , gileeerrr awal aku udpate blog . haha .

hmmmmmmmmmmmmmmmm , entah sudah berapa kali diri ini berazam / berhajat mahu KURUS , tapi tidak juga KURUS KURUS . aku mahu kurus bukan apa , cuma aku kurang kan berat badan aja . ha !! lain kali guna istilah kurang kan berat badan laa yeee . kalau guna perkataan KURUS nanti orang kata lain lain pula . lain lain macam mana maksud kau jerul ? ye laaa lain lain la bhaaa , buat buat paham sudaaa . ahaha . tidak paham lagi lah ituuu .. arggggjhh !! wat ever laa ituu .

entah berapa kali juga aku sudah mencuba pelbagai produk produk untuk mengurangkan berat badan , tapi tetap juga tiada hasil nyaaa . dari lah losyen pati halia , minuman teh orang kampung (teh herba) , detox (yang lekat kat kaki tuu) tapi apa hasilnya ? hahahaha . tiada . kakakaka . ya laaa mungkin aku makan tidak terkontrol kali kan ? kalau benda makan ini aku memang tidak boleh tolak ke tepi . aku boleh di anggap sebagai tong sampah lah jugaa kalau tengah makan dengan siapa siapa pun . hahaha . bangga sekejap ^^)V.

bagaimana kali ini , aku terdetik mahu join salah seorang senior aku makan pil untuk mengurangkan berat badan . ahahahahahah . gila tidak gila . sekali makan 5biji . aku minta 50biji . hahaha . aku mahu tengok dalam masa 10 hari ini , adakah akan terdapat kesan atau tidak . tapi pada hari pertama aku mula untuk makan pil ini iaitu kelmarin , seharian aku tidak menyentuh nasi . mampu kan ? tapi seharian itu la juga aku kerap kali masuk tandas . bukan lah kerap kali sangat pun . dalam 4 kali je . :) . mungkin ia dalam proses pembuangan sisa sisa yang ada dalam badan ini kali kan . ha !!! sebelum itu , kalian kalian semua jangan salah sangka dan berpikiran buruk yaa sama pil yang aku telan ini , pil ini berbrandkan / berjenamakan / berpengeluaran / berprodukkan di atas nama SPIRULINA . original lagi uuuuuuu . 

apa apa pun aku berharap sangat percubaan aku untuk mengurangkan berat badan kali ini berjaya / berhasil . huhuhuh . 

nampak macam kurus je kan ? hahaha
~akuamajerul~


Read More..

Thursday, April 14, 2011

hari ini punya cerita :)

0 comments
hari ini punya cerita mengisahkan tentang aku dan kawan kawan aku. hahah. ye laaa , tadi petang kiteorang jalan jalan pergi karoke. hahaha.. fuuuuhhhh, best betollll !! siap berdansa dansa lagiii dalam bilik karoke ituu . hahaha. kepada Una, Rassica, dan lain lain yang duduk jauh dari kami di sini di harap jangan jeles yaaa.. kami have fun tadii.. kakakaka.. mau tengok gambar nya x ? apa?? mahu tengok ? bhaaa , kejapppp aku upload duluuuu ;

***************************************************************100% UPLOADED !!

waaahhh !! aku melalakkk !! part tinggi tuuu !! VOKAL !!
geng geng !!
kery n aien ; berduet !
aku n aien ; berduet !!
anak anak dara yang sedikit gilaaa !! hahahah .
mis n kyra .
aien ; ratu !! hahaha
  
khusyuk nye cari laguu !! hahaha 
lepas sejam berkaroke , kami pun pergi la pantaiiii , lepak tyme . ya laaa, hujung minggu kata kannn..
sekali lagi Una dan Rassica , jangan jeles ! hahahahah

kami la sahabat :)

Read More..

aku sudah bekerja :)

2 comments
peace !! :D
wah entri kali ini mengisahkan tentang aku sudah bekerja . aikkk bekerja ? opsss .. ber PRAKTIKAL laa . ala sama je punn . hahaha . oleh kerana masih student je di panggil praktikal , tapi pada hakikatnya bekerja . hmmm wat ever la itu . tidak penting pun . hahaha .

mesti tertanya tanya ; aku bekerja sebagai apa . hahaha . tidak perlu tertanya tanya ok . semua nya sudah terjawab . sebab jawapan nya ada dalam about me kat dalam blog aku tuh , mesti tidak baca ni  kan ? hahha . ok ok ok , mari sini mahu bagitahu , aku bekerja sebagai Juruteknologi Makmal Perubatan laa , cehhh macam poyo je nak bagitahu kan ? alaaaa , sukaa atii lerrr :D .

pada bulan pertama bekerja ini , aku telah di letak kan di unit Hematologi . kira nya unit yang paling sibuk juga laa . actually tidak lah sibuk mana pun , oleh kerana kerja setiap hari tengok / saring slaid kat mikroskop itu laa sebab nya terlalu sibuk . seorang student kena ada 45 slaid seorang . gileerr x gileer . tapi  nak buat macam mana dah namanya kerja kan ? hohohohoh . kini aku masih ada hutang slaid sebanyak 6 . hahah . wah , sudah lebih tiga puluh slaid la juga aku saring . saring punya saring asyik asyik dalam yang normal aja . hahaha . yang berpenyakit sedikit aja . hihihih . kejam nyaa . kadang kadang bosan juga weh buat benda ni , ( tengok mikroskop ) . boleh naik fed up . hahaha

nasib baik bekerja dapat shif pagi jee sampai hujung bulan . hahahaha . masuk kerja pukul 830 pagi , rehat pukul 10 , then balik kerja pukul 230 petang .

habis bulan ini , kena tukar unit pula . pergi unit Sitologi . warggggggghhhhh !! Sitologi ? omaigodd !! bekerja dengan mikroskop lagiiii !!!!! dah laa aku lemah sangat dalam Sitologi ini .. tapi apa kan daya .. kerja .. berkhidmat kata kan . hahahah .

selepas sebulan kat unit Sitologi , akan berpindah pula ke Klinik Kesihatan . hmmm debar la pula kerja kat Klinik nanti . hahaha . sudah lah akan berada di sana selama dua bulan . dua bulan uuu !! huhu . ala be tenang be relax . belum lagi kerja kat klinik sudah nervous . hahahhaha . rilex jerul !! :D . alaa , aku bukan apa just risau jee sebab ade staff macam mental kat sanaa yang suka marah orang tanpa sebab . aku sudah laa orang luar , nanti tidak pasalpasal aku pula yang selalu menjadi mangsa diaa . hmmmmm .

apa apa pun syukur sangat laaa dapat juga keluar praktikal . :)

~akunamajerul~
Read More..

setiap detik

0 comments
 Setiap detik
Engkau yang dalam mimpiku
Setiap siang malam menggangguku
Tak lelap tidurku karena dirimu
 
Setiap waktu
Engkau yang selalu menghantuiku
Tak pernah lari dari fikiranku
Tak mau hilang dari ingatanku

Tahukah engkau
Saat gelap datang
Aku masih mencarimu
Engkau dimana

Tapi mengapa saat ku terjaga
Kau masih tak disampingku
Sampai kapankah aku menantimu
Selalu menantiku
 
Setiap detik aku memikirkanmu
Setiap detik rindu meracuniku
Setiap detik teringatku padamu
Setiap detik apa terus begini
 
Ku mohon dengarlah rintihan hati ini
Yang ku curahkan seraya ku bernyanyi
Sampai kapankah aku terus begini
Ku harap kau 'kan kembali kepadaku

Read More..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Shout Here !!


ShoutMix chat widget

WE are SABAHAN

..

WaSaBer (^^,)v

div style="text-align: left;" title="WSB" href="http://www.wsbmania.com/" target="_blank">WSB

LIKE me !!

Jom Blogwalking

Recent Visitors

There was an error in this gadget

jom KLIK , dapat WANG !!

 
Copyright 2011 @ akunamajerul!
Design by Wordpress Manual | Bloggerized by Free Blogger Template and Blog Teacher | Powered by Blogger