status via Jerulazrul

Thursday, February 17, 2011

Al - Fatihah

entri kali ini mengisahkan tentang seorang KAWAN, TEMAN & SAHABAT yang telah pergi meninggalkan kita di dunia ini. Allah lebih sayangkan dia. perginya (kawan ; Kak Na) tanpa kita menyangka yang dia akan pergi untuk selama-lamanya. 
satu hari ini, (17Feb2011), aku langsung tidak menyentuh handphone ku. apatah lagi mengambil peduli tentang handphone ku, sebab tidak ada sesiapa yang menghubungi aku malahan sms juga. tadi petang, waktu aku melihat handphone ada tiga msj sama tapi dari nombor yang berlainan. msj bertulis "kak na da xda", "salam, ada kawan awk meninggal eh?" dan yang ketiga "kak na da meninggal". aduh, betapa sedihnya ketika 
membaca msj msj mereka ini. sungguh tidak ku sangka dia pergi begitu cepat.
sebelum itu, aku sempat berfikir lagi sejenak dan berkata dengan diri aku sendiri, 
"aik, lama suda tidak chatting dengan kak na"
hajat ingin chatting dengan dia hari ini d facebook, tanya tanya khabar.
tapi berita pemergiannya pula aku terima.
hari terakhir aku bertemu dengan arwah pada hari ahad lepas(13Feb)..waktu itu, kami sempat untuk berrsalam dan bergurau lagi. satu yang juga tidak aku sangka, gurauan dia yang aku anggap hanya mainan di mulut dia, rupa-rupanya akan terjadi. "bye bye Jerul, lepas ni takda la kita jumpa untuk selama lamanya". aku pun menyambung gurauan arwah dengan berkata "ala, sem 5 kita jumpa juga balik". dalam masa beberapa hari sahaja perkara itu benar benar terjadi. tapi apa yang kita mampu lakukan selain daripada bersabar. mungkin sudah jodoh diaa(arwah) dengan sang Pencipta. 
marilah kita beramai ramai sedekah kan AlFatihah kepada arwah. semoga roh arwah dicucuri olehNya. amin.

...........

sejenak masa, gambar kenangan bersama sama kak na.. ;










kak na nama panggilan
siti mardiana nama sebenar.

~akunamajerul~

6 comments:

insan biasa said...

Semoga dia ditempatkan bersama org2 beriman...agak terkilan atas pemergiannya....saya ada tegur dia masa jga exam spy x bg org tiru dia dlm exam, dlm ospe pn slalu jaga dkt dia. x sangka stakat ni je hubungan saya dengan dia, belum sempat berkenal2an pn...dgr kata dia x sabar2 nk tau kat mana dia nak praktikal...x sempat diia...boleh menangis teringat benda2 ni...apa lagi kamu sebagai sahabat dia yg lagi banyak kenangan.apa pun, sebagai sahabat doakan kesejahteraan dia di sana :-(

Jerul said...

cik insan biasa (hehehe) : harapnya begitu lah cik inaa.. sedih juga laa, sebab dalam ramai2 dak laki, dengan sy je dia paling rapat..kiteorg boleh d katakan 1 kepala la juga..tapi apa kan daya, dah jodoh dia kan..ha!! ye cik ina, x sempat dia nak tahu kat mana dia praktikal..masih teringat lagi kata2 terakhir keluar dari mulut dia,waktu tu kiteorang dah merdeka(ospe sito) dah habis..dia bergurau cmni, 'jerul, lepas ni x jumpe lagi kita buat selama-lamanya'..x sangka pula, itu adalah tanda pemergian dia..hmmm..

btw, ada blog rupanyaaaa cik yaa =P

LUTFI~;)) said...

aku turut sedih. Al-Fatihah...

Jerul said...

lutfi : huhuhuh.. tq fren.. aminnn

sitinurfatimah said...

al-fatihah...aku pulak rasa nak nagis...

Jerul said...

sitinurfatimah : huhuhuh, aminnn. sedih laaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Shout Here !!


ShoutMix chat widget

WE are SABAHAN

..

WaSaBer (^^,)v

div style="text-align: left;" title="WSB" href="http://www.wsbmania.com/" target="_blank">WSB

LIKE me !!

Jom Blogwalking

Recent Visitors

There was an error in this gadget

jom KLIK , dapat WANG !!

 
Copyright 2011 @ akunamajerul!
Design by Wordpress Manual | Bloggerized by Free Blogger Template and Blog Teacher | Powered by Blogger