status via Jerulazrul

Wednesday, March 23, 2011

28 Februari 2011

assalammualaikum kawan kawan blog ku.apa khabar? sihat? maaf aku sudah lama tidak meng'update' blog aku. aku pun tidak tahu kenapa aku malas untuk meng'update' blog aku ini. aku malas bukan bererti aku malas mahu berblogging. bukan. aku malas sebab aku sibuk laa sejak kebelakangan ini. aku tiada kesempatan masa lagi untuk di luangkan beronline mahupun berblogging. sebab itu la juga aku jarang online kan akaun facebook aku.kalau dulu 24jam kerja aku online saja, tapi sekarang tidak.
entri kali ini mengisahkan tentang tarikh yang amat bermakna dan akan menjadi satu ingatan buat kami satu keluarga. tarikh ini adalah tarikh pemergian arwah nenek yang tersayang ke rahmatullah. sungguh! tiada satu orang pun yang menyangka arwah nenek akan pergi meninggalkan kami buat selama lamanya pada hari tersebut.  sedih memang la sedih, tapi apakan daya ini semua Allah yang tentukan, kita harus terima dengan hati yang penuh kesabaran.
arwah nenek telah menghembus nafas terakhirnya pada waktu malam. sangat beruntung sekali saat saat dia menghembuskan nafas terakhirnya aku ada di sebelah beliau. aku sempat tidak percaya sama adik aku pada waktu dia menghembuskan nafasnya. aku kira adik aku bermain main, sekali aku tengok betul betul, memang sah arwah nenek telah pergi. air mata berguguran jatuh ke atas pipi. sebak di hati ini tidak dapat bertahan lagi. kami menangis tidak henti. sebab kami langsung tidak menyangka. 
setiap masa selepas kejadian dan sebelum di kuburkan, fikiran ini asyik memikirkan tentang arwah sahaja. sekali lagi rasa sebak itu menguasai diri. aku tidak dapat menahan melihat adik adik aku menangis, mama menangis, aku pun turut menangis. sedih.
hari isnin lalu (21mac) adalah hari yang ke-20 arwah. masa terasa begitu cepat berlalu. 

apa apa pun , alFatihah kepada arwah nenek. semoga rohnya di cucuri rahmat.
amin.

=(

2 comments:

Anonymous said...

sampai masanya kita, tetap akan pergi.

Jerul said...

yya laaaa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Shout Here !!


ShoutMix chat widget

WE are SABAHAN

..

WaSaBer (^^,)v

div style="text-align: left;" title="WSB" href="http://www.wsbmania.com/" target="_blank">WSB

LIKE me !!

Jom Blogwalking

jom KLIK , dapat WANG !!

 
Copyright 2011 @ akunamajerul!
Design by Wordpress Manual | Bloggerized by Free Blogger Template and Blog Teacher | Powered by Blogger