status via Jerulazrul

Thursday, December 16, 2010

kes hilang , curi .

Ya Allah, dugaan demi dugaan telah Kau berikan kepada aku. sabar je la yang termampu untuk aku lakukan. selepas kehilangan serta mengalami kecurian telefon pada tempoh hari, sekarang ni aku di uji lagi dengan kehilangan serta kecurian bajubaju aku. ada kah patut bajubaju aku pun mahu dikebas mahu dicuri.? gila betol laa. kalau tidak mampu sekali pun, kena la usaha untuk cari duit beli baju. ini adakah patut baju aku juga yang dicuri.

asalnya begini, kemarin (RABU, 15/12/2010) balik sahaja dari kuliah, masuk hostel, menuju ke katil, simpan beg dan buat apa yang patut, then pergi mandi dan basuh baju. siap membasuh aku p la jemur dekat belakang(tempat jemur pakaian). baju yang aku cuci adalah dalam 8helai termasuk seluar pendek(bukan boxer ataupun underwear). dua baju uniform, satu baju putih, satu seluar pendek dan yang lain, biasalah baju yang aku pakai selalu. ok. malam itu aku tengok ada lagi dan pagi pun ada lagi.

entah tadi (KHAMIS,16/12/2010) lepas je balik dari kuliah, menuju ke katil, simpan beg, buka kasut..mata aku secara tidak sengaja terpandang kearah baju yang aku jemur semalam. terkejut juga la, tengoktengok yang tersidai cuma tinggal empat helai sahaja. empat helai lagi entah hilang kemana. dikebas oleh toyol mana entah. buuddduu betul sakit hati aku.

memang betulbetul ketandusan lah orang tu, ketandusan ketiadaan baju. rasa memang tidak pernah sekolah kalii, tidak mendapat didikan serta kurang kasih sayang dari parents kali, sampai mencuri! perkaraperkara begini lah buat aku merasa FOBIA dan TRAUMA.

selepas ini, aku tidak tahu lah, apa ujian keatas diri ini..Ya Allah, berikanlah kesabaran serta keredhaan untuk menghadapi ujian yang Kau berikan ini.

kecewa yang teramat kecewa..

~akunamajerul~

2 comments:

Cik Kira said...

bilonn te' jomo ea azrul..pencuri!
bikin marah seja kn..aiyooo..budduuu la 2 org..apa2 pon kena sabar..mana taw tba2 pastu ko dpat baju baru?ahaha

Jerul said...

memang PALOOOII tul kiraa. sakit ati aku niiii.. eeee..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Shout Here !!


ShoutMix chat widget

WE are SABAHAN

..

WaSaBer (^^,)v

div style="text-align: left;" title="WSB" href="http://www.wsbmania.com/" target="_blank">WSB

LIKE me !!

Jom Blogwalking

jom KLIK , dapat WANG !!

 
Copyright 2011 @ akunamajerul!
Design by Wordpress Manual | Bloggerized by Free Blogger Template and Blog Teacher | Powered by Blogger