status via Jerulazrul

Friday, February 25, 2011

aku sebagai CHEF :)

entri kali ini mengisahkan aku sebagai CHEF :). wah, mesti semua kata aku ini mengada sikit kan,? itu mahu di jadikan entri, ini mahu dijadikan entri..ahhhhh, lantak lahh, peduli laa. blog syiapa? blog jerul kan? kan? hihihih. ala, kita sama sama berkongsi, mana boleh mengata satu sama lain.. betul tidak ? senyum sikit =). 
aku pun tidak tahu la, kenapa minat aku terhadap memasak ini sangat minat juga..mungkin kerana aku suka makan? oh tidak jugaa. entah lah, mungkin aku telah dianugerahkan untuk pandai memasak kot. :). betul betul betul, aku pun tidak tahu laaa. tapi aku memang suka memasak. sebab kenapa? sebab, yang yang aku masak semuanya sedap saja..aku pun tidak tahu kenapa semua masakan aku sedap sedap. hahahha. bila sudah sedap mesti cepat habis. wahhhh, sukanya aku bila apa yang aku masak di sukai oleh semua orang. hahaha. kadang kadang aku masak ikut suka aku je. ye laaa, tidak lah terlalu skema memasak ikut buku resepi. apa yang aku rasa mahu tambah, aku tambah je. kan dalam memasak ini perlu ada KREATIVITI. kreativiti yang aku ada ini la aku guna kan dalam setiap masakan aku. fuhhyooo, patot lah sedapp kan?kan?kan? mesti kata aku penipu kan? sebab aku kata aku ini pandai masak. kenapa? tidak percaya ya? kalau anda anda semua tidak percaya, datang lah ke rumah saya merasa masakan saya.
tadi lunch aku telah masak ayam masak kicap. fes tym ni masak ayam. hahahah. tapi apa yang paling menakjubkan, ayam yang aku masak tadi sangat sedap. padahal resepi masakan ini aku reka reka jerr. hasilnya tidak pula aku sangka begitu enak sekali. hingga menjilat jariii.. :)
apa yang cuma di perlukan, ayam + bawang, halia + rempah kari + asamjawa + sos tiram + kicap & serbuk perasa serta kentang. simple bukan? tapi disebabkan kreativiti aku, aku berjaya juga menghasilkan ayam masak kicap aku. hihih.

so, disini aku nak ingatkan kepada kalian semua ;
dalam apa yang kita lakukan perlu ada keyakinan, semangat serta kreativiti.
okai..
sekian, itu sahaja pesanan penaja. :)

gambar sewaktu berada di LCCT. bersama dengan Lurve Tieyranahamid , Muhammad Khalid & Miey Mey
gambar kenangan kitaorang dengan kenalan baru iaitu Khalid. :)
~akunamajerul~

2 comments:

Unknown said...

manja nk rasa nk rasa masakan

Jerul said...

manja : nak rasa yaa ?? meh meh meh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Shout Here !!


ShoutMix chat widget

WE are SABAHAN

..

WaSaBer (^^,)v

div style="text-align: left;" title="WSB" href="http://www.wsbmania.com/" target="_blank">WSB

LIKE me !!

Jom Blogwalking

jom KLIK , dapat WANG !!

 
Copyright 2011 @ akunamajerul!
Design by Wordpress Manual | Bloggerized by Free Blogger Template and Blog Teacher | Powered by Blogger